Sabtu, 29 November 2014

Novia Ku

Jika aku kata kan kepada mu,
Yang sebelum ini aku sepi,
Atau hidup ku ini suram,
Dan nafas ku hampir putus dalam perjuangan ini,

Pasti kamu bisa saja mengatakan yang keindahan itu ada di mana-mana.
Lalu pasti kamu menyuruh ku mendapat kan yg lebih baik.

Maka oleh itu,
Aku diam kan saja,
Kerana hanya kamu sayang,
Yang mampu menunjuk kan aku cara meninju kerasnya dunia ini,
Hanya dengan kamu aku tiba-tiba jadi bisa merasakan apa yang sepatutnya aku rasakan kini,

Apabila aku tiba-tiba jadi cemburu bila kamu ketawa dan senyum dengan penghibur selain aku.
Dan aku merasakan kekuatan dalam langkah ketika kamu gembira apabila dengan ku.

Sebenarnya aku takut untuk memaksa kamu mengerti tentang perasaan yang mencengkam jiwa ku kini.
Kini aku hidup dalam rasa kerinduan pada mu.

Wahai Novia ku,
Hari ini kita terpaksa menjauh,
Tapi tidak hati kita,
Doa kita untuk sentiasa bersama meskipun hari ini kita tidak mampu bertatapan wajah.
Supaya nanti kita bisa merasakan kebahagiaan yang lebih daripada biasa nya.

Wahai Novia ku,
Sabarlah sayang,
Tak usah kamu meragui ketulusan ku,
Atau kejujuran ku,
Kerana aku di sini untuk memeluk mu,

Wahai Novia ku,
Terima kaseh aku ucapkan kepadamu sayang,
Kerana sudi berbagi kekayaan hati mu dengan ku.

*Soulmate

Rani Novia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan