Jumaat, 30 Julai 2010

sebab aku sabar..melalui ujian lalu..

Alhamdulillah..dah 19 taun aku melalui jalan-jalan di dunie ni setelah aku dilahirkan pade 11 Mei 1991 (26 Syawal 1412 H). Memang patut lah waktu aku keluar dari rahim bonda aku yg tiade ganti nyer itu...aku menangis dan menangis..rupe nye hidup ni memang susah..di huni dengan pelbagai dugaan dan cabaran serta ujian yg x akan putus2 dari Allah s.w.t...

Aku sedar setiap ujian dari Allah bukan lah untuk seorang insan sahaje..semue akan terlibat..contoh paling besar ialah Tsunami Aceh (26 Disember 2004) dan Gempa Bumi (Padang 2009) di kampung halaman aku...
Apakah yg terjadi pade mangse2 gempa? Apakah yg kite lakukan? Apa kesannyer pade dunie? pada ekonomi? 


Sudah pasti x de yang lebih selamat dari mengingat Allah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...semue ujian atau dugaan yg kite lalui itu ,walau bagaimaner pedih pun ..dengan mengingat pada yang Maha Agung..segale2 nyer akan jadi mudah...

Apalah sangat ujian pade kiter ni dari dugaan yg diterime oleh junjungan besar kite Rasullullah s.a.w..
Dari Rasullulah s.a.w  kecil lagi Allah memberikan ujian pade baginda.. Ayahanda baginda Abdullah  meninggal dunie waktu baginda masih dalam kandungan Siti Aminah yg meninggal dunia pulak sewaktu nabi masih kecil...tinggal pulak dengan Abdul Mutalib..baru sekejap nabi bersame Abdul Mutalib ..atuk nyer itu pulak meninggal..dan kepergian mamak nye Abu Talib sewaktu umat Islam pade waktu itu amat bergantung pade Abu Talib serta kepergian isteri baginda Siti Khadijah r.a mase ''tahun duka cita''..dan selepas tu sepanjang hayat Rasullullah s.a.w dihabiskan dengan menyampaikan peringatan daripade Allah s.w.t iaitu Al Quran dan Islam demi kite umat Nabi Muhammad s.a.w...Walaupun baginda mendapat pelbagai tohmahan dan tentangan..mengikat perutnye dgn batu kerane berlapar kerana kite,di baling batu kerane kiter,patah rahang nyer kerane kite....tapi nabi x pernah mengungkit pade kite..alangkah mulie nyer Rasullullah s.a.w...

Hummm..memang larr sebahagian orang yg x berfikir akan berkate..''ah..dier nabi..memang larr''
  tapi baginda kan manusia biase yg berjuang menjalankan perintah Allah s.w.t..dan rase cinta baginda pade Allah s.w.t telah menyemarakkan obor kesabaran dan ketabahan dalam jiwa suci baginde..kerane kite..

begitu jugak kite sekarang ..buat ape nak bersusah payah menghempas2 bantal..hantuk2 kepale kat dinding..pikir x nak hidup lagi larr..Eh..Ntah lahh haii!!!!
kalau kite igt pada Allah s.w.t ,,, segale2 ujian,dugaan dan masalah tu walau macam mane besar pun
akan jadi mudah dan simple...

sebenarnyer itu lah antare salah satu care Allah s.w.t menghapuskan dose kite....kalau kite masih ingat kat dier dan redha jer...ter-ampun ah dosa2 kiter..besarnyer sayang Tuhan pade kite...

contoh= kite kene marah,kene maki,kene umpat,barang kene curi, kehilangan orang tersayang...sabar jer larr..
redha kan ajer..nescaya Allah akan membalas dengan ganjaran yg lagi besar di dunia dan akhirat...
so..rugi ah kalau ngkorang merungut..banyak kan istighfar,berzikir,solat jangan tinggal,berdoa,selawat..bace Al Quran...dengar ceramah2 agame..


sebenarnyer ngkorang x yah nak keluar duit beratus2 sewa motivator bagai..tp cume perlukan sikit nasihat dari mak bapak,atau sesiaper yg kite rase selese dan boleh dipercayai..jangan cepat sangke buruk dengan org lain..ingat kite kene kenal orang dulu baru kite tau hati budi dier cmner..jangan teka2 jer.....so..dengar jer sesiape yg bagi nasihat..tapi lagi elok orang2 yg tau tentang agame...percaye larrrr.....aku dah pun laluinyerr...




ingat hidup ni sementare jer..
kalau fikir pesal masalah remeh2 kat dunie ni jer..
pastu muler ah mencarut bagai..
haishhhh...nak ker mati waktu tengah tensen..?
mencarut? dendam? marah? sia-sia?

baik pikir..
syurgakah? nerakakah?
harr..tu baru larr masalahh~~~
tapi bermanfaat kann?~~~

(bukan nak berceramah tp berkongsi cerite)

Khamis, 29 Julai 2010

Ramadhan da nak dekatt..persiapan2..

Tadi(rabu 28/7) aku g surau time solat Maghrib..aku tau ari ni memang ader kuliah takmir dari ustaz yg best dan cool..Ustaz Ghani ..beliau larr yg menumbangkan Jin  yg dok dalam badan akak aku...aku mmg suke care dier bg kuliah..mmg syok ah..padat,jelas dan tepat..yeahh..terbukak gak hati ini nak ke surau tadi..setelah hampir seminggu x pegi..rugi2..  surau ade air-cond lak tu..memang comfortable larr..

Sebenarnyer aku memang da berazam ,lpas nisfu syaaban aritu...aku nak jage solat..jauhi zina(maksud aku x nak   tengok video2 or gambar2 panas..) mula puase sunat..hari ni(khamis 29/7)...mule Muhasabah diri bg persediaan aku menghadapi Ramadhan yg mulie dan penuh keberkatan ni..
Memang kebetulan aku g kuliah tadi..ustaz ceriter tentang ibadah puase di bulan Ramadhan gak..bertambah kuat larr azam aku biler ustaz bace kan firman2 Allah s.w.t dan Hadith2 yg penuh dengan khabar gembire..sirah2 Rasullullah s.a.w dan para sahabat..macam2 ah ustaz ajar....

Pagi sebelum tu ..Kinasha Hudson ajak aku tonton kisah2 anbia versi kartun kat Youtube...aku bukak ah..Umar Al Khatab amirul mu'minin...sedih dan terharu sungguh aku dengan sahabat Rasullullah ni..sorb2..ngkorang tgok ah sendiri kat youtube.

.ni haar tadi dgr ceramah kat Youtube ade sorang ulamak arab Habib Ali..ni lagi larr..cerite pesal kewafatan Rasullullah...menangis2 aku pepagi bute ni...subhanallah....

"Ya Allah...aku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna ..agar dapat ku lalui dengan sempurna...''

Amin....

Rabu, 28 Julai 2010

who my only exception?

my only exception? humm..siapalah agak nyer? memang aku tengah desperate dalam hal ni..nk mencari x pandai..bile dah dapat ,malu2 pulak..ape larr aku ni..maybe aku rase low confident skunk ni..pham2 larr keadan aku yg camni kadang2 ade jugak rase rendah diri ,x yakin ngn diri sendiri...sebenarnyer memang ade beberape serikandi yg buat aku confius dalam hal ni..

yg sorang ni..buat aku serba salah...yg sorang ni full package daN ader respon,tp aku rase x confident lak cam x layak jer untuk aku...yg sorang ni pun full package tp..member pulak.da macam adik beradik darr.hummm...
Tapi ader lagi sorang..ciri-ciri dier pun menepati aper yg aku nak..tibe-tibe jer dier topup aku punyer rase confident yg da mule pupus dalam jiwe aku..ntah kenaper aku rase syok jer biler chat dgn dier..dier pun selalu menghargai aku..tp semue member2 aku menghargai dan menghormati aku..tp kat dier ni aku feel lein giler...dier pun penah bg respon..tp aku time tu blum sedie lak sebab aku mmg x expect kat dier..hummm..lpas ni kalau dier bg respon lagi aku x nak fikir panjang dah..makin menggode pulak aku tengok dier ni..geram seyh..

Tapi kan..hummm..tapi lagi.haar tu larr aku .....
tu pesal larr ngko xder mate air lagi PE'I oi!!!!!!

dah!!!!! aku akan cuber sedaYe upaye...berusahe gigih....

and you...are my only exception soon....

Selasa, 27 Julai 2010

ketakutan hanya permainan minda

pada masa dahulu..ada dua buah kerajaan yang dinamakan kerajaan A dan kerajaan B..dan dipisah kan oleh sebatang sungai yg besar dan panjang...menurut cerita-cerita rakyat , sungai tersebut dihuni oleh seekor buaya yg besar dan ganas..ramai nelayan2 dan kapal2 serta perahu2 yg melalui nyer hilang tanpe beriter...rakyat kerajaan A dan B amat takut untuk mnyeberangi sungai tersebut . mereka hanyer mampu mngambil air dari tepi sungai itu..

oleh kerana hubungan Kerajaan A dan B terputus disebab kan sungai itu..raja A mengambil keputusan untuk membuat pertandingan ..bagi sesiapa pemuda nya yg berani menyeberangi sungai yg mengandungi buaya yg ganas tersebut akan diberikan hadiah iaitu mengahwini puteri nyer yg cantik jelita..dan mendapat pangkat yg tinggi serta darjat kebesaran dan habuan-habuan lain yg amat lumayan..
tujuan raja tersebut adalah untuk mendapatkan kerjasama Raja kerajaan B untuk membina jambatan serta ingin melamar puteri raja B untuk putera baginda bagi mengekalkan hubungan yg terputus selama beratus tahun..

pertandingan yg amat mencabar itu pun dilancarkan..akan tetapi ,pada hari itu tiada seorang pemuda pun yg berani menyahut cabaran tersebut...pertandingan diteruskan pada hari berikutnya dan tiada juga yg berani..
dan sehingga hari ke-5 ,masih blum ada lagi pemuda2 yg berani..Raja A mula berputus asa dan ingin membatal kan pertandingan tersebut..

Tiba-tiba seorang pemuda melompat ke dalam sungai dan terus berenang menyeberangi sungai tersebut dan akhirnya tiba di seberang dan pemuda tersebut terus memasuki Kota kerajaan B  dan menyampaikan hajat Raja A pada Raja B..Raja B dan rakyat negara itu terkejut dgn ketibaan pemuda tersebut..dan pemuda tersebut terus membawa utusan jawapan dari Raja B dan terus berenang menyeberangi sungai tersebut dengan tenang ...

Apabila tiba di daratan,raja A dan seluruh rakyat masih tertanya-tanya tentang keberanian pemuda itu..Raja A pun bertanya kepada pemuda itu..

Raja A: Apakah nama kau wahai pemuda ku yg gagah berani..?
Martin : Nama hamba Martin tuanku...
Raja A: boleh ceritakan pada beta tentang kebranian mu itu..?
Martin : boleh tuanku ..pada mulanya hamba amatlah takut untuk mnyeberanginya sehinggalah ada seorang teman terlanggar hamba sewaktu duduk di tebing sungai itu dan hamba pada waktu itu sedang berfikir tentang rasa takut dalam diri hamba..apabila terjatuh ke dalam sungai ..hamba merasakan ketakutan yg teramat..tetapi hamba terus berenang dengan pantas tanpa memikirkan buaya tersebut...dan akhirnya tiba di daratan..
dan apabila ingin pulang ke sini..hamba terfikir bahawa ''menurut cerita buaya yg ganas tersebut hanya seekor dan cerita itu telah wujud lebih ratusan tahun..oleh nenek moyang kita..maka sudah pastilah buaya tersebut sudah mati dan tak kan ada buaya lagi di sungai ini kerana ia tidak mampu membiak sendiri'' jadi hamba pun berenang ke sini dengan tenang dan tidak ada apa-apa yg berlaku...


ketakutan hanya mainan minda dan perasaan ...kecekalan akan mengatasi segalanya...jangan mengalah kerana takut mencuba..mengalah biarlah setelah siap mencuba...   

Ahad, 25 Julai 2010

Takana Jo Kampuang...

takana jo kampuang..hahaha..aku bukan lah perantau..tapi tanah Minangkabau merupakan tempat asal usul ibu bapak aku..kat sane larr diorang dibesarkan...abah aku dilahirkan di Bukit Tinggi dan mak aku di Pariaman...dan mereke bertemu di Kuala Lumpur..dan lahir lah insan ber name Muhammad Syafe'i dan Noor Hafiza(adik aku).....so , Ranah Minang larr kampung aku kann?


Ranah Minang(Sumatera Barat) mmg tempat paling indah pernah aku pergi sepanjang hayat aku...
udare nyer segarr..tempat nyer damai..permandangan nyer amat lah indah...msyarakat nyer aman dan tidak sombong..


aku macam x caye..biler aku sedar..di sini lah asal usul aku..berat rase hati ni time nak tinggal Jam Gadang ,Gunung Merapi , Gunung Singgalang , Danau Maninjau , Danau Singkarak , Bukit Barisan dan pelbagai lagi kebesaran Ilahi  yang x boleh aku luper kann...segaler nyer tersemat dalam memori hidup ku selama2 nyer..


dan biler aku dengar lagu ''kampuang nan Jauh di mato'' yg didendangkan oleh Oslan Hussein pade tahun 50an....aku rase cam nak menangis lak..macam aku lak yang tinggal kan kampung..padahal abah n mak aku larr yg patut merase kan nyer.....huhuhu...''I LOVE BUKITTINGGI''


UNTUK SEMUA YANG RINDU PADA KAMPUNG NYA





KAMPUANG NAN JAUH DI MATO (kampung yang jauh di mata)

Kampuang nan jauh di mato   (kampung yang jauh di mata)
Gunuang Sansai Baku Liliang  (gunung-gunung di sekelilingnya)
Takana jo kawan kawan nan lamo (teringat kawan-kawan yang lama)
Sangkek basuliang suliang  ( bersama berseruling-seruling)

Panduduk nyo nan elok (penduduk nya yang elok)
nan Suko bagotong-royong  (yang suka bergotong-royong)
Kok susah samo-samo diraso (apabila susah,sama-sama dirasa)
Den takana jo kampuang.. (aku teringat pada kampung)

Takana jo kampuang (teringat pada kampung)
induk ayah adik sado nyo  (ibu ,ayah , adik semuanya)
Raso ma-imbau-imbau den pulang  (rasa memanggil-manggil ku pulang)
DEN TAKANA JO KAMPUANG...(AKU TERINGAT PADA KAMPUNG)

perangai kiterang time duk hostel part 3..

yang ni video lagi 1 kiterang rakam..kire ni sambungan video part 2 ah..
layan ah...


Sabtu, 24 Julai 2010

perangai time duk hostel=teknik p.d 07/08 part 2..

yang ni agak gahai jugak larr...ni yang mule2 kiterang rakam..try hantar MTV ...kene halau..producr terus masuk hospital sakit kaki lpas tgok video ni..

lokasi : dorm 3..blog e..hostel sm teknik pd..
pelaku : aku,poning,mayat n bajak..turut menjaya kan..lobo,aris,wan,rashow,kecik ppu,hidong,anjang,badang..ak x ingat da..

perangai time duk hostel=teknik p.d 07/08







ni time bile ntah tp yg sure ..ni time kat hostel dulu..memori..
ni kiterang g bantai penyapu buat gitar...aku g cabut hos pemadam api bomba tu..buat jadi tong drum..
lokasi : bilik ampai blog e..sm tek. p.d 08

pahitnya rase lidah ni..

aku tak nak citer panjang sebab aku x nak gak membukak pekong di badan..tapi ntah macam ner...aku da mencarot dengan kuat nyer pada ''orang yang aku x putus-putus do'a kan...''dan amat lah ''pahit rase lidah ni'' aku terus istighfar dan mematikan kata-kata ku...
semua memang salah aku yang x bertamadun..bodoh nyer aku..tapi mujur ade abah aku yg memberi kan nasihat dan ilmu2 agama selame ni....ia membuat kan aku x der perasan ego dan mengakui kesalahan ku.....aku memang dah salah..hati aku dikotori mase tu sedangkan ramai yg mngakui..aku bukan seorang pencarut tegar..
aku dah pun mintak maaf kat ''dier'' yg tiada gantinyer..dan aku harap Allah S.W.T mengampun kan dose ku..

Jumaat, 23 Julai 2010

ulasan aku tentang PERANGAI2 negatif manusia.



  • BODOH = ORANG YANG SUKE BERFIKIRAN SEMPIT.
  • BANGANG = TIDAK MEMIKIRKAN PERKARA BURUK YANG BAKAL MENIMPA..DAH DITIMPA BARU KELAM KABUT..
  • GILA  =ORANG YANG SUKA MENGIKUT KATA HATI SEMASA MEMBUAT KEPUTUSAN TANPA BERFIKIR PANJANG TENTANG KEBURUKANNYA..
  • DENGKI = ORANG YANG TIDAK SUKA DENGAN KELEBIHAN ORANG LAIN.
  • KHIANAT  = ORANG YANG MENGANIAYA SESAMA SENDIRI..
  • HIPOKRIT(MUNAFIK) = ORANG YANG SUKA BERPURA-PURA
  • PENIPU/PEMBOHONG/PENDUSTA =ORANG YANG MEREKA-REKA CERITA DENGAN TUJUAN UNTUK MEMECAH-BELAH , KEPENTINGAN DIRI SENDIRI ATAU MENGANIAYA..

itu adalah ntara perangai2 negatif yg sempat aku kaji..
harap2 kite terhindar dari semue ni..

Rabu, 21 Julai 2010

tentang wanita idaman..

x
Hummmm.....biler dok sengsorang n x der kejer yg aku boley buat..mesti terpikir tentang mase depan yg aku x tahu lagi kesahihannyer..yg aku pasti aku akan mati satu hari nanti...
Tapi yg tu aku x pikir ah..tu urusan Allah S.W.T...tp kene gak ingat supaya x melampaui batas2 hidup yg sementare ni...

Tapi selain tu..aku terpikir gak yg aku akan kawin satu hari nanti... kalau umur panjang larr..kalau diizinkan...
dan terus larr aku berangan tentang bentuk rupa paras wanita@isteri idaman aku tu...uhuhuhuk!!(batuk)
tp apakan daya..manusia hanya boleh merancang berusaha...Allah yg menentukan..
tapi aku tetap nak berangan gak.....aku tak kire..ngkorang per tau..da aku suker berangan..suke hati aku larr!!!
eh? emosi lak..sori..

hummmmmmmmm.....
camner eik?
aku ni jenis cepat muak ngan orang yang suker berdrama2..
banyak sangat tengok carekarama,sinetron atau citer hindustann..
cakap sket touching bagai..
so.........ciri-cirinyerr..

  • dah tentu lar pakai tudung..pakai cardigan..tutup aurat..keturunan baik.....virgin lagi..kalu tak awal2 dier da kene reject ngan mak n abah aku yg ganster tu..kire tahu agame larr..solat x tinggal bagai..
  • haarr..aku ni suker membebel sket..tapi sket jer larr.so...harap2 dier seorang yg penyabar dan memahami keadaan aku..tapi aku pun kene larr paham dier jugak..saper x syg bini oi!!
  • jangan larr suker desak2 aku.. ckap sekali suda... aku tau larr ap nk buat...sabar yer sayang~~(oi mak ai)
  • selain sayang aku..dier kener jugak sayang mak bpk aku...tp tang bapak aku tu jangan sayang sgt..susah aku cr makan nanti..huhuhu..(sori bah)
  • jangan larr kuat naa tengok drama2 t.v yg buat2 tu..yg leleh2 bagai..tp xder mesej2 yg baik..nanti muler lar suh aku hantar balik umah mak ko bagai...
  • dier kener lar menghargai aku dan menghormati aku sebagai laki dier(mule berangan tahap maksimum)..walaupun dier ex-brad pitt,tom cruz or akak angkat justin biber..
  • dan kalau boleyh biar lar berkarier...ader kerjaye sendiri..aku x kisah sebab aku milioner..uhuhukk..tapi maner larr tau aku bankrap ker...tp boley lar dier buat duit kejer dier tu buat duit poket...(aku x kedekut eyy)
  • dan las sekali..ini yg paling penting...memang paling penting lagi importance..dier kener larrr cantik..berkulit putih..mate menggode..sama ada dari luaran atau dari dalam jiwa dan sanubari beliau..hhhahahaha

ni cumer angan2 dan impian aku jer..harap2 dapat lar yg macam ni..
amin....


haishhhhhhh..........

hurmm..pelik tul sejak akhir2 ni. 
dierang busy ker?? dierang malas ker??
atau....
hummmmmmmm......
Aku malas nk fikir negatif..nanti ader pulak yg cakap aku ni kabut..
Tapi aku rilek jer larr..
x kan 24 jam nk mengadap aku jer..
saper larr aku ni yg x ley buat keje sendiri..
sumer nak ditolong..
makan disuapkann..
minum dituangkan..
rokok dibakarkannn..
berjalan nk ditemankan...
haiishhh..
time ni larr.
aku boleh nampak siaper member aku sebenarnyerr..
untung gak jadi cam aku..
hahaha..
tapi aku tak kisah semuer tu..
chill jer..

aku anggap dierg tu busy dan aku kener selalu do'a kan dierang berjaye 
suatu hari nanti..

aku percayer kate2 Tun Dr Mahathir dalam puisi yg dier nukil sendiri..

''Hari Ini Jalan Ini...Perjalanan pasti semakin berliku..kerana
 MASA DEPAN..BELUM TENTU MENJANJIKAN SYURGA..''

dan untuk sesuatu yang baik kita kener larr melalui cabaran getir 
supaya setimpal setiap peluh yang menitis
ke tanah dengan kejayaan dan kebahagiaan yg dituntut...

bak kate abah aku...

''indak sanang kajadi anak sanang''

''tidak senang nak jadi orang senang..''

GUD LUCK TO ALL MA FREN...



Sabtu, 17 Julai 2010

CARPARTHIAN.wanderlust tour 2010(14 july 2010)

finally,semue nyer da selesai. Gig yg aku dan kawan2 nanti2 kan kat Tampin ni dah pun dilangsungkan dgn jaya nyer oleh mereka-mereka yg terlibat mengatur event tersebut,band-band dan ''crowd2'' yg dtg dr pelbagai tempat..
Gig yg sepatutnyer bermuler pade pukul 8 pm(seperti dlm fliers) bermuler agak lewat sedikit....
banyak gak idola2 aku datang..terujer sungguh diri ini..apabila melihat Pali (Second Combat) yg bermain untuk band Collage berjalan2 di hadapan aku..
nak tegor..segan...nak jer aku suruh Awe bukak lagu Infidelty kegemaran aku...
tp apakan daya..ahahaha...
tapi kiterang tetap sedih dan kecewa apabiler bang Malik x pat dtg sbb ''busy''...
tp bang Razak ade kire okey ah..

ini turutan persembahan band-band..

 1. RED BULLET



2. TOWARD NOVEMBER


3. COLLAGE


4. VIRGINIA ON DUTY

5. KIDS ON THE MOVE

6.DAIGHILA


7.CARPATHIAN(Austaralian)




bagi aku dan kawan-kawan ini gig yang paling terbaik pernah kiterang perform..

thanks bebanyak kepada Abg Amar yg sudi menrimer band RED BULLET untuk perform jugak walau pade awal nyer slot da penuh..
thanks yg teramat jugak kepade Abg Malik yg bg kiteorang semangat untuk mein gig ni...
dan semue kengkawan dan crowd yg bg support baik punyer..
walaupun kiterg agak menjahanamkan gak event malam tu..
hahaha..

Rabu, 14 Julai 2010

tamat sudah world cup 2010..rindunyerrr

dalam area 5 am camtu..lpas iniesta merembat jambulani dgn padu nyer menewaskan penjaga gol  yang antara menjadi tumpuan temasya kali ni..steklenburg..dalam perlawanan hanye tinggal lg kurang 1 minit..x de harapan lagi bagi Arjen robben untuk menjulang negaranya untuk 
kejuaraan kali ni..
maka tamatlah world cup yg penuh dgn kenangan yang aku x ley luper kan.
dari negara2 peserta,temasya,kputusan perlawanan,gelagat dan kejutan dari pasukan2 pencabar..
Diego Forlan dianugerah kan Golden Ball apabila membawa pasukannya layak ke separuh akhir sebelum tewas di tangan naib juara.. Belanda..
beliau menjadi tumpuan dalam setiap perlawanan dengan jaringan2 cantik nya..
termasuk jaringan half volley semase bertemu Jerman pade perlawan pernentuan tempat ke-3..
beliau menjaringkan 5 gol sebaris dengan pemain bintang yang lain seperti DAVID VILLA(spain),WESLEY SNEIDJER(BELANDA) & THOMAS MULLER(JERMAN)
namun thomas muller berjaya mendapat kan golden shoes melalui peraturan hantaran2 yg mnyumbangkan gol..beliau berjaya menandingi calon2 lain yg masing2 hanye dgn 1 hantaran dan bliau menjulang nma nya dgn 3 hantaran...


walau bagaimner pun..
SPAIN 
juara piala dunia 2010..

lepas ni cam biase balik..x der dah nak citer pasal bola..
lepak2 mamak...
x der dah bunyi2 bising vuvuzela...


tapi......
mase aku tengok Kapten spain Iker Cassilas menangis lpas inesta gol..
baru aku paham.....

Segala-galanya bukan kerana sebiji bola..
dan trofi
tapi maruah dan kewibaan yang mereka perjuangkan.....

tahniah SPAIN..

Selasa, 6 Julai 2010

kupu-kupu malam

World cup mmg mengerikan..nak dekat sebulan ni tido aku tak cukup..tengok kat kedai mamak memang best..
biler sampai kat kedai mamak aku akn order teh o ais n roti banjir...dgn semangat kami menjerit mnyokong pasukan pilihan masing2 dan memaki hamun reffree walau secare zahir nyer reffree kt skrin putih tu mmg x dgr...

tp x sia2 ah berjage sampai pagi..lpak2 ngn member2 yg majoriti nyer masuk air...dah naik krem pipi ak yg tembam ni tergelak jer..ader jer bender yg lensa camera world cup tu shoot kiterg nk bahan..hahaha..

ahli2 world cup mamak zon taman rekreasi Tampin...

Jumaat, 2 Julai 2010

lagu da hampir tied..kiterang da try mein 100% dpn bang Malik Devilica mse sesi penilaian untuk gig 14 july ni..selantai ngn band2 besar yg antarenyer mnjadi influence kiterang mcm KIDS ON THE MOVE,DAIGHILA etc..
gig tu sempena tour band Hardcore Australia kt Malaysia,Caprthian(lihat catatan sblum ini)...
dan band member2 aku sepet,mayat,anis,hanif..Toward November..

sbnarnyer kiterg mmg giler perlukan slot utk gig tu..tp bang Amar kate slot da penuh..kiterg pun mintak tolong legend kiterg yg brpengaruh besar dlm scene ni...Malik Devilica...brader ni mmg byk tolong band2 yg jujur cm kiterg ni hahaha...so..die dah talk ngn bang Amar..Bng Malik nk tgok kiterg dulu..sbb kiterg bwk nme Tampin..jd kene ah buat btul2..

pd hari tu kiterg pun mein dgn feel yg mndalam..penangan old skool hardcore kiterg arap2 dpt mnmbat hati beliau...
dan beliau pun bg komen dan kritikan beliau yg slu mmbine..beliau mmg hardcorean yg sejati..

''lgu ngkorang da sedap..cumer sini ak aja ko bit old skool yg basic''

..Alhamdullillah xd komen2 pedas..cume die aja kt angah(drummer) bit asas old skool ...d-bit dan beberape bit yg ak da tau sbnrnyer..

so skrg kiterg kene lar tggu dgn pnuh debaran ....
arap2 dpt....Amin.......