Khamis, 29 Julai 2010

Ramadhan da nak dekatt..persiapan2..

Tadi(rabu 28/7) aku g surau time solat Maghrib..aku tau ari ni memang ader kuliah takmir dari ustaz yg best dan cool..Ustaz Ghani ..beliau larr yg menumbangkan Jin  yg dok dalam badan akak aku...aku mmg suke care dier bg kuliah..mmg syok ah..padat,jelas dan tepat..yeahh..terbukak gak hati ini nak ke surau tadi..setelah hampir seminggu x pegi..rugi2..  surau ade air-cond lak tu..memang comfortable larr..

Sebenarnyer aku memang da berazam ,lpas nisfu syaaban aritu...aku nak jage solat..jauhi zina(maksud aku x nak   tengok video2 or gambar2 panas..) mula puase sunat..hari ni(khamis 29/7)...mule Muhasabah diri bg persediaan aku menghadapi Ramadhan yg mulie dan penuh keberkatan ni..
Memang kebetulan aku g kuliah tadi..ustaz ceriter tentang ibadah puase di bulan Ramadhan gak..bertambah kuat larr azam aku biler ustaz bace kan firman2 Allah s.w.t dan Hadith2 yg penuh dengan khabar gembire..sirah2 Rasullullah s.a.w dan para sahabat..macam2 ah ustaz ajar....

Pagi sebelum tu ..Kinasha Hudson ajak aku tonton kisah2 anbia versi kartun kat Youtube...aku bukak ah..Umar Al Khatab amirul mu'minin...sedih dan terharu sungguh aku dengan sahabat Rasullullah ni..sorb2..ngkorang tgok ah sendiri kat youtube.

.ni haar tadi dgr ceramah kat Youtube ade sorang ulamak arab Habib Ali..ni lagi larr..cerite pesal kewafatan Rasullullah...menangis2 aku pepagi bute ni...subhanallah....

"Ya Allah...aku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna ..agar dapat ku lalui dengan sempurna...''

Amin....

2 ulasan: