Isnin, 24 Januari 2011

Minority Trace Community

Dari segi makna pecahan bagi setiap perkataan, MINORITY bermakna golongan kecil dan TRACE bermakna mengesan atau menjejak.
Jadi gabungan mengikut makna kamus adalah seperti Mengesan Golongan Kecil.. Itu juga menjadi tujuan utama nama Minority Trace Comunity dipilih..

Golongan atau kumpulan kecil, menjejaki kumpulan kecil lain atas dasar sama-sama membantu antara satu sama lain tanpa membeza-bezakan taraf hidup, umur dan sebagainya. Namun masih bertapak diatas dasar rasa hormat antara satu sama lain, diatas kebolehan dan kelebihan masing-masing.
Minority Trace Community juga bermula dengan pertubuhan satu semangat yang besar dari golongan yang kecil bagi bertujuan menjulangkan nama dan menyemarakkan minat terhadap scene bawa tanah.. Minority Trace Comunity ingin bukti kan bahawa golongan kecil ini bukan untuk dipandang sebelah mata, bahkan Minority Trace Community sentiasa membuka peluang serta membantu pada yang benar bersemangat untuk turut sama perjuangkan scene bawah tanah.. 



(suara jendela)


Berikut adalah makna dan maksud pada nama yang dicadangkan oleh sahabat dalam komuniti d.i.y iaitu Pidut Sermonize(suara jendela) . Nama ini mempunyai makna yang cukup lengkap sebenarnya untuk difahami kerana daripada nama yang mempunyai istilah yang amat ringkas ini dan mudah disebut namun makna ,tujuan serta prinsip di dalam nya sangat mudah dikesan . Itulah alasan aku bersetuju tentang cadangan yang dikelola oleh sahabat ini.


Setakat ini masih belum ada bantahan dari setiap rakan-rakan lain yang mendengar cadangan ini. Namun ,idea-idea lain masih lagi dinanti dan masih lagi terbuka . 


Beberapa  sahabat telah pun mengemukakan  cadangan baru-baru ini iaitu ''Straigth a Head'' dan Angkatan Muda D.I.Y..dan ia akan dibentangkan lalu diputuskan pada 29 Januari ini secara undian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan