Sabtu, 1 Januari 2011

Rutin baru

Sebelum ini waktu-waktu petang ku amat mengelirukan. Entah apakah yang sesuai untuk aku isikan waktu itu supaya lebih bermanfaat dan menenangkan. Selepas tamat nya kes di mahkamah maka aku telah bebas untuk melakukan perkara-perkara yang lebih agresif dan lebih berdikari setelah sebelum ini pergerakan ku agak diawasi .
Kini aku telah mendapat idea yang tetap untuk mengisi masa lapang ku di waktu petang yang semakin indah iaitu bersenam di padang serbaguna di kawasan Stadium Mini Tampin..bermula jam 1700 aku akan mulakan aktiviti sihat ini . Aku lebih suka bersendirian untuk melakukan aktiviti ini..keranadengan cara ini aku lebih banyak mendapat ilham-ilham untuk kuluahkan di dalam blog ini. Emotional rasanya bila berlari melalui trek yang disediakan bersama baju panas ala-ala Japan dan seluar trek sut kesayangan...memerhati rasa kasih sayang dan kegembiraan serta semangat yang gigih di kalangan masyarakat di situ..ia jugamemberi ruang untuk memikirkan cara-cara menyelesaikan masalah dengan baik...rasa lebih matang bila waktu2 ini diisi dengan sebegitu rupa..
Jam 1800 aku akan mula bergerak ke kedai mamak di Tampin Square yang terletak hampir 500 meter dari Komplek Sukan Tampin...Selalunya mesti ada yang tiba-tiba datang menemani aku untuk minum segelas te'o suam sambil bercerita perkara yang berfaedah..terima kasih aku ucapkan...
Itulah waktu yang paling menenangkan...
Apabila hari makin gelap,aku mula mengangkat kaki berjalan kaki ke rumah yang terletak dalam 1 jam perjalanan tanpa kenderaan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan