Khamis, 24 Jun 2010

aku,cita-cita,impian dan angan-ngan

setiap insan sejak dari kecik dah ade angan-angan,impian atau cite-cite yg tersendiri..tak perlulah nak diungkitkan tentang usaha seseorang itu untuk mendapatkan ape yg diimpikan..kerana takdir itu ketentuan Allah s.w.t...kita hanya mampu merancang dan mengusahakan,walau setitik peluh pun usahe kite..jika Allah memberkatinyer make trmakbul lah impian itu...

namun,jgn lah kite berhenti berusaha kerane hadith ada menyatakan ''berusahalah di dunia seperti kamu akan hidup selama-lamanya,dan beribadatlah untuk akhirat seperti kamu akan mati esok..''..

Aku pun ade cite2 dan impian yg menggunung...tp aku ni kuat berangan sejak dari kecik sampai lar skunk...
biler aku melukis,''aku da besar nnti nk kartunis atau artist cam leonardo da vince hohoho''.......
biler ak mein bola''aku nk jadi player malaysia yg hebat dan mng world cup''
macam2 larr....

Pada akhir tahun 2006..idup aku mule berubah apabile salah seorg insan..antare yg berjase dlm idup aku
hadir membuka mate aku lebih luas...
tentang muzik........

beliau yg ajar aku mngerjakan tong2 drum dan sinbal2..akhirnyer aku ade band sendiri...waaaaaaaaaa....
best wei.fist gig kt Seremban ngan band2 besar...tp tu lar gig aku sebagai drummer yg pertame dan yg terakhir..

tp kerane cite2 dan angan2..aku x patah semangat..aku buat band baru...
skunk dah cam Wondergirl da..gig berlambak-lambak....tapi perjalanan masih panjang....
byk yg harus dipelajari
thanks kepade yg pernah membantu walaupun hanye sekadar perhatian...

jangan mengalah..bile kite tumbang..biarlah secare bermaruah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan