Selasa, 22 Jun 2010

rindu pada sahabat

dulu,waktu aku masih sempurne walaupun kesempurnaan itu hanye pade luaran sedangkan tubuh dalaman ku masih selalu tersungkur dan tak mampu berdiri dan berlari mengejar keredhaan Ilahi,sedang aku masih tidak mampu untuk memutuskan ape2...
Sukar sebenarnye aku untuk mencari sahabat yg betul2 jujur untuk mengisi mase2 ku.Bagi aku,aku bukanlah invidu yg sering menyakitkan hati-hati yg sudi mnyumbangkan suare,senyum,ketawe dan kepiluan kepade ku...
kalau aku menyedarinyer,aku akan segere mngambil semule hati mereka yg pedih kerana aku....
aku jugak boleh dilabelkan sebagai seorang yang sombong,berlagak pandai dan ego..
tapi aku tahu batas2nyer...supaye tiade lidah2 yg mngumpat

Walaubagaimanepun,ape yg aku ingin luahkan ialah tentang rase rindu ku pade seorang sahabat dan seorang ibu yg aku labelkan amat penting dalam hidupku.Rase rindu pade kedue2 insan yg pernah aku tangisi ini tidak mampu untuk aku sembunyikan dan sukar untuk aku lupekan.Mungkin inilah ketentuan Allah untuk membuat fikiran ku menjadi lebih matang dan lebih mengingatiNya..
mungkin memang inilah masenyer untuk aku tangisi pade mereka yg pergi x kan kembali..mereke berdue telah mengisi mase silam ku yg penuh bermakne kerane mereka yg sudah bersemadi jauh di dalam sudut hatiku yg pilu.

Allahyarham Marwan selalu kejutkan aku pagi2 bute dengan plan2 nyer untuk suatu hari itu..mungkin die tahu aku mmg tak pandai plan2 ni..ade2 jer bende die nk ajak aku sehingge aku x pernah kenal erti bosan dalam hidup aku. Pagi g jogging, tgh hari g cari tempat makan yg power x kire kt mner pun,pastu memancing,petang jogging...maghrib kt surau..malam g mein futsal or something..lebih kurang camtu larr mase2 suntuk ku diisi oleh arwah..
aku x sangke pade 26/3/2009 itu merupekan plan ngko yg terakhir wan..sumpah aku rindu kt ko wan..
aku rase ralat skunk bler xder ko...
x tau ap aku nk buat biler aku memulerkan hari2 aku yg sebak..
aku harap ngko kan bahagia kt sane.. Allah mmg syg kt ko wan..
aku akan selalu mndoakan kesejahteraan ko kt sane..
aku lagi merasekan kehilangan ko daripade kehilangan tangan aku ini..
engkolah semangat aku...

Allahyarhammah Aza(ibu)..ibu bukanlah ibu kandung aku..arwah merupekan ibu kepade salah seorang sahabat baik aku..Aimil(aboy)..
die hadir disaat aku mule merase kehilangan dalam hidup ku..
tiap2 hari ibu dan family dtg ziarah aku kt hospital dan mase tu lah aku mule merasekan pertalian seperti family sendiri..
ibu selalu amik berat pesal aku dan mnganggap aku macam anak die sendiri..ibulah yg mngajar aku untuk lebih merase tanggungjawab..
aku x sangke senyuman ibu yg terakhir waktu die rushing untuk ke tempat kerja merupakan detik2 terakhir aku mmbalas ucapan ''bye'' kpader arwah...
dan aku x sangke aku akan ade waktu dier menghembuskan nafas terakhir di hospital setelah 2 hari 1 malam ibu koma..
Ibu.pi'e x kan dapat mmbalas jasa dan budi baik ibu..Pi'e akan rase berdosa sangat klu biler nyatekan  pi'e dah balas budi ibu..
semoge ibu akan terus tersenyum di sane mcm waktu jenazah ibu belum kebumi tu.
pi'e doakan ibu selalu..





yang lagi tragik biler pusara mereka terletak bersebelahan ..
ya Allah yg maha pengasih dan penyayang..
cucurilah rahmat mu yang agung itu ke atas roh mereka
AMIN.. 

2 ulasan:

  1. SABAR JEA.. STIAP BNDA BRLAKU ADA HIKMAHNYA... DI ATS YG TNTUKN, KITA JUZ MRNCNG...

    BalasPadam
  2. erm .. ayat2 kao telah menitis kan airmate aku walaupon hati aku agak sukar tersentuh .. lain dgn ayat2 kao . moga kao tabah kan hati dan terus berdiri .

    BalasPadam