Sabtu, 5 Ogos 2017

Kembali Ke Blogspot.

Hai..assalammualaikum.

Lama dah aku tinggalkan blogspot ni walaupun banyak sangat hal yang terpendam dan perlu diluahkan. Luahan itu tidak cukup dengan kata-kata atau perbualan dengan seorang teman yang hampir 70% memahami atau memaksa diri untuk memahami. Mungkin berpunca dari keegoan aku untuk tidak menunjukkan kelemahan pada sesiapa. Bagi aku... Biar lah orang memandang aku sebagai seorang Syafie Yusran yang cool dan sempoi walaupun mereka tahu akan beban berat yang terpikul.

Mulanya, aku terfikir nak buat blog baru sempena fasa baru dalam hidup aku. Fasa di mana kehidupan sebenar itu membuka gerbangnya serta dilalu kan kepada aku akan sebuah perjalanan yang baru, pendakian yang baru, cahaya yang baru serta jurang-jurang yang lebih dalam dan gelap. Matahari yang lebih terik serta malam yang perlu aku lukiskan sendiri jika aku mahukan bintang.

Tapi... Banyak yang dah aku catatkan dalam ruangan ni. Teringat balik tujuan asal blog ni di sign in suatu ketika dulu; tidak lebih dari sekadar sebuah catatan tentang seorang Pie yang cacat. Meluahkan sisi positif bagi sebuah permasalahan supaya ia menyedarkan aku yang hidup di dunia realiti.

Tak kurang dari cuma masalah... review tentang kehidupan sehari-hari, apa yang aku nampak serta bagaimana dengan tanggapan aku atau komen aku tentang tanggapan yang lain.

Kesimpulannya, aku tak menarik sebab aku cuma boleh mendorong. Lepas ni tak ada dah nak acah-acah berpuisi dalam ni melainkan ia benar-benar sebuah puisi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan