Jumaat, 4 Oktober 2013

Percaya Mimpi

Bila kita punya impian,, yang sebenarnya melampaui batas kemampuan, kita mesti percaya yang kita mampu menggapainya di waktu-waktu ke depan, kerana mungkin kemampuan yang tinggal sekarang belum boleh kita nilai untuk masa hadapan, apa yang boleh menjadi kayu ukur bagi sebuah kemampuan itu bukan kemampuan semata-mata, tetapi sejauh mana usaha yang kita mampan kan dalam kekuatan serta keinginan dalam batang tubuh manusia ini untuk merealisasi kan mimpi-mimpi itu.

Maka dari situ kita baru boleh menilai tahap kemampuan yang kita bina daripada asa dan tekad seorang susuk manusia yang berusaha.

Jika sebuah cahaya mimpi itu tiba-tiba terpadam, walau sudah kehabisan darah dan keringat kita berjuang untuk mencapainya, Usah khawatir dan putus harapan, mungkin ada bintang yang lebih terang dan tersuai buat kita, cuma asal kan kita tidak hilang kepercayaan diri, kerana apabila sesuatu hilang, ia hanya sesuatu, tetapi jika hilang kepercayaan dalam diri kita, maka selayaknya kita bakal hilang segala-gala nya.

Kerana manusia itu, kerana punya kepercayaan, tekad dan matlamat nya lah, ia menjadi bukan sekadar daging yang hanya punya nama.

-terinspirasi dari filem '5cm'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan