Rabu, 9 Oktober 2013

Sebelum Hilang.

Terasa siksa ku bernafas,
Di antara dada yang kebas dan mata yang tidak lagi mampu menatap keindahan mu,
Dan aku hanya mampu menggeletar,
Kerana keperitan untuk meninggalkan mu sendiri, sesudah ini.

Apa yang ada di kelihatan ku ketika ini,
Ialah hujan lebat yang menyimbah mu,
Tak perlu engkau begitu menderita,
Semata-mata mengenang gelak tawa kita yang terpapar di layar itu,
Aku sentiasa ada jika engkau perlu,
Cuma aku tidak lagi mampu menyentuh mu,

Jangan lagi engkau bernafas untuk ku,
Tak terduga derita yang bakal engkau hadapi selepas ini,
Untuk bumi yang bakal membawa mu terus berputar,
Bernafas saja lah untuk diri mu sendiri...

Usah kau ulang putar segala yang terakam,
Biar kan ia tamat,
Dan apa yang ada pada mu,
Cuma ikhtibar nya,
Supaya engkau berdiri teguh di bawah mentari dan rembulan yang sering singgah menerangi mu,
Lalu seluruh anggota tubuh mu mampu berlari lebih pantas dari biasa,

Buka luas jendela kamar mu,
Walau tiada aku kau dapati,
Dan rasakan angin yang bertiup,
Mengibar tirai mu di setiap pagi yang baru,
Dan kau depa kan tangan mu,
Hirup lah udara yang pernah kau hembus kan untuk ku,
Serta udara segar yang masih kekal ada untuk mengasihi mu,

Tinggal kan tempat di mana kita pernah mengira bintang yang tersemat di langit malam,
Kerana apa yang menjadikan aku lebih tersiksa,
Apabila kesepian yang menggantikan tempat ku di sisi mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan