Selasa, 26 Februari 2013

Bangkang.

Hahaihhh..!!

Dalam hati kecil ni, nak jugaklah jadi orang yang berpengaruh. Yaa,, sikit-sikit pernah jugaklah duk pengaruh orang ni. Contohnya, kawan-kawan seangkatan kat Tampin ni yang main band sampai sekarang dan komuniti.

Sebenarnya, aku ni lebih kepada seorang pencetus idea jer (uhuk uhuk) atau kadang-kadang tu menganalisa, memberi pengertian, nasihat dan mengajar. Taklah banyak benda tapi Alhamdullillah,..aku masih punya peranan serta diperlukan dalam lingkungan sahabat handai.

Abah aku pernah bagi satu pengajaran ni,

''Pie tak cukup anggota untuk berkerja, tapi syukurlah Pie ada otak yang masih elok berfungsi, mata yang masih cerah serta lidah yang masih ligat berbicara. Maka gunakan apa yang ada''

Tapi, apa yang sudah aku kecapi ni, kalau setakat usaha aku sendiri, mustahil lah jadi.
Semuanya adalah kerana dunia yang menerima aku sebaiknya,,, maksudnya, seperti keluarga, sahabat dan masyarakat. Mereka semuanya adalah pendengar yang tersangat baik kerana mereka sering setuju dengan aku.

Yang tak setuju pun ada sebenarnya, tapi bagi aku mereka itu seperti pembangkang yang juga punya hak serta pendapat. Oleh itu, aku tak perlu pulau atau tindas mereka seperti yang Umngok buat. Kerana satu masa aku juga akan berada di kerusi pembangkang apabila majoriti aku terkurang.

ehh!!
masuk-masuk politik pulak tiba-tiba..hahahaahahaaa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan