Rabu, 13 Mac 2013

Rutin.

Aku bangun tidur pukul 12 atau 1 tengah hari, pukul 3 layan sinetron, pukul 6 jogging. Malamnya lepak mamak sampai pagi melainkan jika ada urusan keesokan paginya aku akan pulang awal.
Selepas itu, ulang kembali dari atas.

Begitulah rutian harian aku yang tak ada kerja ni. Aku menulis catatan ini pun pada pukul 6 pagi setelah tadi aku menonton game bola liga champion pusingan 16 terakhir antara Barcelona dan Ac Milan. Seperti dijangka Barca menang besar 4-0 dan layak ke pusingan 8 akhir dengan agregat 4-2.

Aku telah berazam serta berjanji dengan sahabat baik ku iaitu Aboi untuk tidak makan makanan berat pada malam hari kerana beliau ingin melihat aku kembali slim seperti dahulu. Tetapi, di waktu malam selera untuk makan itu lebih kuat berbanding waktu siang. Apapun terjadi, aku akan tetap mengatasinya.

Aku akan cuba untuk tidur lebih awal supaya aku boleh menangguh kelaparan di waktu malam itu. Aku tak akan target berbulan tapi setahun untuk aku kecapi hasrat ini.

Adik aku kata, ada perubahan. Tapi tak tahu lah, mungkin dia sengaja nak ambil hati aku supaya terus bersemangat. Aku percaya tak ada yang mustahil, aku akan buktikan semua orang berhak punya usaha dan keyakinan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan