Jumaat, 29 Mac 2013

Feeling Lebih.

Walaupun aku ni nampak garang, keras dan berwajah ganas(pendapat orang ramai), tapi ramai yang tidak tahu bahawa aku ni seorang yang romantis. HAHAHAAHA!! Romantislah sangat. Ahh tak ada kena mengena!

Kadang menonton filem-filem romantis atau epik mahupun komedi sekalipun, pasti ada babak yang memberi kesan sensitif hingga air mata bergenang-genang di atas permukaan bebola mata. Aku punya daya feeling itu terlalu tinggi hingga tak sengaja sudah terkesan dengan babak-babak itu. Aku seperti sangat memahami perasaan sesuatu watak dalam sesuatu babak. Terasa sangat dekat perwatakan itu dengan peribadi ku.

Kalau nak dikatakan bahawa itu ialah kepandaian sutradara dan kehebatan pelakon melakonkan watak, sukar juga untuk aku terima kerana terdapat filem yang aku terkesan tetapi orang lain kata tak best. 

Bukan sahaja sedih atau terharu, banyak feel lain yang boleh didapati, seperti cemas, lawak, seram dan sebagainya. Kenapa kah? Bukankah itu hanya filem selain filem yang berdasarkan kisah benar dan sejarah?

Ustaz Azhar Idrus memberikan jawapan ketika program Ambang Tahun Baru 2012 di Shah Alam bersama Zizan Raja Lawak. Beliau kata, kemungkinan situasi dalam babak itu pernah dialami oleh kita atau kata yang lebih ringkas ''teringat kenangan lama''. Atau bagi aku, mungkin kita pernah memikirkan atau terfikir jika ia terjadi pada kita. Atau boleh jadi kita berangan. Maklumlah, imaginasi kaki tonton wayang ni kadang-kadang power.

So, kalau adegan-adegan sedih dan pilu itu aku boleh terkesan,  
Adakah aku pernah mengalaminya? Adakah aku seperti watak itu?

Dah pening dah cerita aku. Dah tidur-tidur.!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan