Isnin, 1 Jun 2015

Tengah 20-an

Aku sudah pun tiba di suatu tempat di mana aku mula tersedar akan kisah lama. Kisah lama yang terakam sikap serta tindakan ku dalam proses melengkapkan pembinaan identiti diri. Ia sememangnya sebuah perjalanan berbunga dan berduri.

Terkenang akan kesilapan dan waktu di mana aku berusaha memperbaiki nya. Sehingga hari ini pun aku masih sedang berjuang memperbaiki semua kesilapan itu.

Daripada semua kesilapan itu, aku belajar malah aku catatkan sambil berharap ia tak akan mungkin berulang lagi. Walaupun tak mungkin pula aku mampu terlepas daripada tersilap maka dengan itu, biarlah ia nya bukan kesilapan yang sama apabila ia terjadi dan kesilapan itu disusuli pula dengan pelajaran yang baru. Sementara nanti, semoga aku bersedia untuk mengajarkan kepada generasi selepas ku tentang pelajaran yang aku terima selama ini.

Berbuat silap itu tetap salah kecuali apabila kita sudi belajar daripada kesilapan serta sering membuka hati untuk memperbaiki diri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan