Rabu, 12 Oktober 2011

Ini aku III

Ada orang cuba gunakan aku, mungkin dia fikir aku takut pada dia. Suka-suka hati dia mengherdik,menuduh aku bukan-bukan,merampas barang aku dan sebagainya. Bertambah meraja dia bila aku membungkam dan dia tidak pun menutup mulut aku walau memang dia mengutuk suara aku. Bilamana orang itu sedikit tidak pernah mengangguk sebagai setuju malah menggeleng dan mentertawa. Bertambah bebas dia menyelinapkan tangannya menggemgam otak aku supaya boleh dia mengawal tubuh aku, tetapi dia masih tidak mampu melakukan itu. Orang itu lupa atau bodoh bahawa otak sebenar terletak di hati. Itulah yang membuat dia fikirkan aku takut dan tunduk pada nya sedangkan aku bersabar. Kerana aku percaya, dia akan dihukum dengan perbuatan sendiri.
Aku bersabar tanpa dendam, kerana tidak mahu hidup ku jadi kelam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan