Isnin, 21 Mei 2012

Biarkan Mereka Terbagus

Ramai tak tahu, sebenarnya aku seorang yang panas baran dan cepat terasa. Setiap kata-kata yang berlawanan dengan fikiran dan pendapat aku buat aku sakit hati dan ingin rasanya aku remuk-remukkan kepala hotak nya. Aku juga sukar untuk menerima teguran dan nasihat jika ia berkenaan kesalahan aku hingga jantung ini kencang degupannya apabila bunyi-bunyi sumbang seperti itu mengalir masuk menghentam gegendang telinga. Oleh itu, aku jadi anti dengan ramai orang.

Tapi bullshit lah, macammana nak hidup kalau aku terus bersikap begitu maka aku terima sahaja dan jika mereka bukakan ruang untuk aku berhujah mengenai pendirian, aku berikan sedikit supaya mereka tidak tahu semuanya. Bila mereka kondem citarasa aku, aku akan jawab ''pergilah mati'' dalam hati dan tidak sesekali aku akan kondem citarasa mereka. Aku tidak berdebat tapi aku akan gunakan ''kata melereng'' kerana cara itu lebih berpotensi untuk membuat mereka jadi tahi.

Aku lebih suka berdiam kini, berbanding zaman kanak-kanak dahulu. Fahaman aku mengenai itu ialah ''biarkan mereka ceritakan kehebatan yang terbagus dari semua orang itu'' hahahaha!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan