Khamis, 24 Mei 2012

Yekkk

Bila bercerita tentang politik, apa yang aku mahu ialah supaya negara ini menjadi sebuah negara demokrasi dan terhapus sikap kuku besi bagi sesiapa yang memimpin. Tiada diskriminasi atau halangan kepada yang bergelar pembangkang dan terhapus budaya fitnah memfitnah sesama pemimpin parti politik lalu politik itu sendiri kembali kepada siasah dan muzakarah. Senang cerita, adil dan saksamalah scene politik di negara ini suatu masa nanti.

Bukan apa, pemerintah yang dilantik rakyat ni kerja dia uruskan negara atau duit rakyat maka perlulah digunakan semua tu dengan berhemat dan berhati-hati bukan sesuka hati yang tak patut-patut dibuatnya. Pemerintah juga manusia biasa dan jangan ingat dia maksum maka akan ada yang menegur, membidas dan sebagainya. Pemerintah yang kuku besi dan gila kuasa bersifat ego dan takbur tidak akan menerima semua teguran ini maksudnya perlulah ada budaya muzakarah itu supaya semua masalah rakyat dapat diselesaikan dengan berbincang.

 Pendapat aku yang masih terlalu muda untuk scene ni, pemerintahan elok lah ditukar dan digantikan dengan pemerintahan lain yang lebih elok dasarnya. Aku tak mengharap janji-janji manis manifesto aripada sesiapa pun. Aku hanya inginkan negara ini merdeka.

yekkk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan