Jumaat, 25 Mei 2012

Sangat Tidak Matang

Please lah. Aku takkan pernah give-up. Yup, tepat sekali jika dikatakan aku ialah looser. Tapi aku takkan give up walaupun apa yang aku buat tak menjadi-jadi tapi aku takkan give up malah aku teruskan juga akan apas yang aku buat. Takapa, sebab sekurang-kurangnya aku tak rasa nak berlagak dengan orang lain walaupun ada yang dah pecah biji mata tak nampak keadaan aku macam ni pun nak berlagak. Memang jelas nyatalah yang aku tak boleh buat apa yang mereka buat tapi mereka-mereka tak perlulah dengan aku pun nak jeles dengki. corpes!

Aku bagi contoh. Contoh tau bukan kisah benar dan takda kena mengena dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia termasuk juga mayat-mayat hidup dan orang-orang separa waras.

Kejadian berlaku di Amerika Sarekat. Aku ada basikal BMX yang aku beli sebelum excident dulu (contoh tau bukan kisah benar) kemudian, aku kayuh basikal(yang ternyata tak pernah ada) ke tempat member-member lepak. Bila sampai tiba-tiba suspek mula bertindak,

  ''pinjam basikal bor." kata suspek

aku pun bagi lah. Kemudian tahi tersebut buat trik rempitnya dengan BMX tersebut antaranya ialah mengangkat tayar hadapan sambil mengayuh. Aku tak heran dengan trik bodoh tu sebab benda ni BMX, yang lebih mulia jika di olie akan ia. Kemudian, ciri-ciri tahi pada suspek sudah mula timbul dengan mula belagak, bongkak, bongkok, bongkek, tongkok, stupid. Lalu dipulangkan semula basikal tersebut.

 ''kau punya ni tak best, longgar bagai bla bla.'' abah kau!

Dia boleh komplem dan kondem. Pergilah meninggal ingat aku beli basikal ni untuk kau buat kejadah tu?! Tu takpa lagi, ada yang menganjing,

 ''dulu aku power main benda ni, memang main kat extreme park punya, apa barang buat untuk jalan-jalan''

Eh celaka! Aku terasa siak. Tapi biar betul suspek ni menganjing ngan aku?!

Oh sorry, ini bukan kisah benar, hanya contoh sahaja. hehehe.

Orang macam ni sebenarnya samaada jangan bagi kesian atau biarkan. Sebab suspek mengalami sikap tersebut kerana otaknya yang masih belum berkembang kerana mengalami penyakit yang tidak diketahui namanya. Oleh itu, dia akan menjadi sangat tidak matang.

~~        

Tiada ulasan:

Catat Ulasan