Selasa, 23 Julai 2013

Kegelapan Di Sampingnya.

Sebuah kegusaran berdiri bersamanya kegelapan,
Kegelapan yg juga hadir di waktu siang bolong,
Aku ingin berundur diri dari musibah ini,
Tetapi kegusaran yg masih cekal berdiri itu mengunci bibir dan lidah ku,
Sedang kegelapan itu memujuk.-mujuk ku ke pangkuannya,
Aku benci perasaan ini,
Nak dibiarkan..tapi ia kepunyaan ku, mesti dipulangkan..
Jika bertindak, takut malapetaka menimpanya,
Kadang aku rasa ingin persetankan saja kegusaran itu,
Tapi aku tak mampu berbuat demikian,
Aku lemah....pengecut...

Allahu... Tuhan ku....
Tenang kan lah jiwa ini,
Sesungguhnya jiwa ini milik Mu...
Aku hamba Mu yg pencundang,,
Gagal sama sekali mentadbir jiwa pemberianMu ini,

Allahu... Tuhan ku....
Hanya pada Mu sesungguhnya kuserahkan semua ini,
Tuntun lah aku ya Allah....
Bimbing lah hamba Mu ini ya Allah...
Karna,
Hanya Engkau Maha Mengetahui segala sesuatu...

Hanya pada Mu.....kubermohon....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan