Selasa, 27 Mac 2012

3 Tahun Kudung

pantas masa berlalu
pantas segala nya berlalu
pantas semua nya berlalu
pantas usia berlalu
pantas masa berlalu

Genap sudah 3 tahun aku bergelar si kudung dan aku berasa bangga bisa mendobrak jiwa ku sendiri ke hadapan tanpa aku berhenti dan berpatah balik ke belakang. Masih mampan kuatan semangat ku bergejolak untuk ku kucup semua yang ku cinta. Syahdu nya hidup ini bila ku terlusuri indah nya dugaan sehingga akhir nya gerimis akan berhenti selepas dentuman petir menghenyak telinga. 

Tidak seorang ku tampan semua rusuh ini kerana pasti kini aku berdesah jika tiada darah-darah manis merah ikut mengalir bersama hangatnya nafas memapah ku sebelum jatuh. Darah merah itu lah asbab jantung ku masih terdetak dan akan terus berdetak walau ajal memanggil ku pergi. Itu lah mereka yang bernama sahabat yang tak terlupakan. 

Syukur kepada yang maha pencipta atas peluangnya membekal ku nafas dan waktu supaya masih ada ku hayati siang dan malam dengan akal agar bisa ku berfikir dan bersyukur dengan pemberiannya. Tidak terbayang bertapa gelap nya hidup ku jika takdir tak seperti ini. Tiada Tuhan selain Mu ya Allah.

Dan Allah sahaja yang mampu membalas budi Abah.



 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan