Rabu, 27 Jun 2012

Sinar Harapan di Langit Bt Pahat

Suatu malam Bbq, di Batu Pahat,
Aku masih terlalu ingat kerana nostalgia itu berlaku hanya beberapa bulan lalu,
Bersama meraikan budaya tersuai buat kami anak-anak muda remaja,
Lokasinya ialah skatepark,
Diadakan oleh rakan-rakan dan sekutu-sekutu di sana,
Tanda kental nya niat mereka dalam bersahabat,
Ada yang mengerjakan urusan bbq,
Ada yang ber-basking,
Ada yang berpapan luncur,

Ada juga yang baring di lantai menonton langit bersama-sama,
Aku ada bersama kelompok yang ini,
Mereka sedang di bawah pengaruh alkohol dan daun-daun,
Sementara aku tidak,
Aku diam mendengar mereka bercerabih,
Aku merakam salah satu perbualan mereka,

''waaa, langit gelap tiada sinar bintang, tiadakah harapan untuk ku?
 Ah, tidak, di sana masih ada satu bintang, masih ada sinar untuk ku.''


Hahaha,
Terpesona ku ketawa,
Semua orang punya harapan punya mimpi,
Kita kena melenjan memandu usaha mendapatkannya,
Jika kita betul-betul impikan,
Jangan lengahkan ia,
Harapan selalu ada jika kita mahu,
Cuma tembok yang menghadang harus lepasi,
Sehingga akhirnya kita nampak sinarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan