Khamis, 9 Ogos 2012

Ramadhan 2012 Last 10 Days - Demam.

Setakat ni, Alhamdullillah masih belum putus aku berpuasa, cuma hari ini aku dijangkiti selsema akibat demam yang tiba-tiba melanda, makan sahur dan iftar tak selera, langkah jadi lemah, kepala juga pening-pening, menuntut aku untuk tidur sahaja sepanjang hari ini. Mungkin disebabkan cuaca yang tiba-tiba panas di siang nya dan malam yang sejuk di tiup angin bersalut embun. Aku yang terpaksa tidur di khemah ekspo akhirnya, terkena bahana nya. Namun, puasa wajib diteruskan, perjuangan penuh mulia dan penawar supaya terubat sakit nya hati yang lama tercemar. Dengan kuasa Allah, aku akan tetap kuat berpuasa dan syukurlah kerana ia dikuatkan oleh sebuah perintah teragung Allah, iaitu solat.

Memanglah benar, solat itu tiang agama, tanpa solat maka tiadalah kecekalan bagi aku menghidup-hidupkan kehidupan ku. Bagai kereta yang wajib berenjin untuk digerakkan atau kenderaan yang perlukan pemandu, begitulah solat bagi aku jika dianalogikan. Aku berharap Allah tidak akan mengambil kembali nikmat ini daripada aku yang bertangan satu, kerana hidup aku mendung tanpa nya hingga terhalang hubungan ku dengan langit dan rajanya. Maka, aku bersyukur dengan kesakitan ini, kerana Tuhan ku masih memandangku.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan