Selasa, 28 Julai 2015

Meski Aku Berbohong.

Muak,
Atau aku malas?
Atau pun aku bohong?
Yang pasti aku muak,

Buat masa ini ada yang lebih penting,
Perjuangan hidup buat semangat yang masih terpendam,
Untuk harapan yang masih bernyala,
Kerana hidup bukan untuk kita seorang,
Kita hanya perlu bangkit di kejatuhan,
Selebih nya mengangkat orang menuju impiannya,
Menjaga orang yang tidak mampu,
Berkongsi kekuatan dengan yang lemah,
Menyeka air mata orang yang ditimpa musibah,
Semua nya tanpa kita kira,
Tanpa kita harap balasan,
Mahupun keuntungan,
Kerana yang selebihnya itu nanti akan membawa kita menggenggam mimpi-mimpi nyata dengan cahaya harapan dijunjung menerangi seluruh perjalanan kita menuju keberhasilan,

Maka muak lah aku,
Meski aku berbohong,
Meski aku kesepian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan