Selasa, 30 November 2010

tentang Dajjal

Alhamdullillah,, pade akhir ni ramai kawan2 aku dah mule tengok video2 dokumentari tentang penipuan dunia atau lebih asas kepade fitnah Dajjal dan video2 seperti Arrival,Divine Book dan semue nukilan2 dari saudare Nouraega dan rakan2 beliau dari ''WakeUpProject'' telah banyak juge menyedarkan sahabat2 aku. Tak lupe juge video2 yang disebarkan di Facebook. Dalam kelompok kami,topik tentang perkare tersebut pasti menjadi perbualan kami.

Allahua'lam..bagaimane bentuk dajjal tu kite tak tau melainkan ape yang di ajarkan oleh Rasullullah s.a.w bahawe dajjal memmpunyai 1 mate,bute mate kanan ,celik mate kiri dan Allah tidak bermate satu. tertulis perkataan ''kafir'' di dahi dan hanye orang beriman boleh membacenye dan banyak lagi la.


okey,entry ni bukannye aku nak berceramah pesal dajjal tu,tapi aku nak melihat erti dajjal tu dalam sikap kite.

Tentang mate nye. bute mate kanan dan celik mate kiri. Secare fizikal manusia mempunyai dua biji mate . Tapi adekah kite yang ade akal ni melihat dengan mate fizikal ni je? boleh terime akal kalau kalian tahu sesuatu perkare itu baik atau buruk dengan hanye melihat dengan mate fizikal tanpa berfikir? jadi,aku maksudkan bahawe kite mempunyai 2 mate iaitu mate fizikal dan mate hati.,setuju tak dengan pendapat aku ni?

Aku pasti semue tahu ape akibatnye bile manusie itu bute hatinye. Pastinye manusie itu akan melakukan perkare2 jahat dan terlarang walaupun ditentang,dikecam,dikutuk ape lagi dinasihat die akan tetap meneruskan agenda jahatnye seperti ape yang dilakukan Dajjal nanti..

Kerane buta mate hati, lahirla pembunuh,penzina,pencuri pemimpin zalim,ketidak adilan,fitnah,penipuan,orang yang rakus mengejar kebendaan dunia dan sebagainye.
di situlah kehancuran berlaku.Akal tidak bergune lagi.degupan jantung disia2kan....

jagelah hati ini dari dibutekan oleh bisikan-bisikan penghasut,berfikirlah dengan hati itu kerane setiap ciptaan Tuhan itu berpasang-pasangan dan bertimbal balik supaye tiade susah bagi manusie dan jelaslah Tuhan tidak pernah membiarkan makhlukNya tetapi kite lah yang melupakan nikmat yang diberi ini...

so,setuju tak dengan pendapat aku ni?

(phase 3.rujukan dari sheikh imran n. husein)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan