Selasa, 23 November 2010

sekitar hari ini (22nov '10) ''nyot2''

Memang da lame sangat tak turun Tampin(lepak kat pekan Tampin) dah. Tengah hari tu aku 'bajet' nak tido sampai petang sambil hati mule digoda2 oleh 'syaitan' supaye merempuh waktu Zohor...tapi Alhamdullillah aku dikejut kan oleh adik aku . Die kate member aku yang aku panggil ''Nyot2''(name sebenar=razen) waktu kat hostel dulu dah ade kat Tampin.. Razen ni kampung die kat Kuala Pilah ,,kire die dari kampung la ni sebab baru lepas raye kan.? haha..die hantar mak dan kakak beliau untuk membeli belah di Tampin yang popular dengan kedai kain nye.. so.die boring ah nak follow mak nye merayau2.. aku dengan ''confident'' yg terhebat meminjam kerete mak aku dan pergi Tampin selepas berjaye menunaikan Zohor..yeahhh!!!

  member aku ni da 2 tahun tak jumpe.lastly mase kat hospital TuankuJa'far Seremban waktu aku kat wad dulu..lepas tu tak jumpe2 da.  Lagi 1 die ni dok K.L..kat wangsa maju.. ade kenduri tahlil arwah kat kampung die iaitu Kualo Pilah..

nostalgia-nostagia aku ngan die ni banyak jugak la.. Kali pertame aku pergi gig ngan die ni la..waktu tu tahun 2008 kat Skinzo Studio,Cheras.. aku dengan dier form 5 time tu.. mase tu aku ngan die nak tengok band member kiterang iaitu si Sepet yg juge ''hostelmate'' aku. Aku dengan Razen ni tak pernah 'miss' performance band Sepet yg bergelar ''the pop''...yg bergenre ala2 indie/pop.. tapi Sepet ni la satu2 nya member kitorang yg ade band waktu tu.  tu yang aku ngan Nyot2 ni sayang betul ngan Sepet ni..hahahaha.. 


Nyot2@Razen ni bagi aku merupekan antare sebahagian besar jugak la di antare orang2 yang ade waktu aku mule nak 'up' dlam scene ni...walaupun sekarang aku masih setahun jagung dan tak pergi jauh mane lagipun,,tapi bile imbau balik perjalanan yang singkat tu.. hummmm..kejap betul mase berlalu..

Uuuuuuuhhhh...rase lagi tulang2 aku yang meletup2 time die peluk aku tadi uiyaiiiii....
lepas tu aku ajak die lepak mamak kat T.S ,boleh borak-borak panjang. Best ah dengar cerite beliau yg penuh pengisian tu. Cerite pesal band beliau, citer pesal scene hc/punk sekarang, tanye khabar dan macam-macam lagi la. Lepas ah rindu time sekolah dulu. Maklum la,semue member2 dulu da bawak haluan masing-masing,so feel kat sekolah dulu da tak rase sangat..but ,aku yang terperam je kat rumah ni? kenangan-kenangan manis kat sekolah dulu still rase lagi. hahahahaha..tapi diorang semue best..

 lebih kurang pukul 5;30 ptg ,die gerak balik . sekali lagi die letup-letupkan badan aku dengan pelukan yang hebat tu. terharu la nak lepaskan die.. hahaha.. 

harap2 nanti dapat lepak lagi ramai-ramai...huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan