Ahad, 4 Ogos 2013

Ramadhan2013 (Erti Mengerti)

Hanya tinggal beberapa hari saja lagi Ramadhan bakal meninggalkan kita semua..lalu kita bakal dihadiahkan dengan hari paling berbahagia iaitu Hari Raya Aidilfitri...

Meskipun ada yang akan berkata ramadhan atau raya kali ini bosan dan tak meriah seperti tahun sebelumnya..bagi aku itu bodoh..kerana orang itu akan mengulanginya setiap tahun bila tiba ramadhan dan syawal...

Ramadhan, aku sukakannya kerana aku bisa melatih mental serta moral yg sering melampaui batasan...aku rasakan peperangan itu...menentang nafsu sendiri...disamping aku berasa hormat terhadap golongan yg tidak bernasib baik dan tak semewah aku...

Syawal, aku suka kan nya kerana di hari pertama itu aku merindui kehangatan ramadhan lalu akan aku ubati rindu itu dengan kebahagiaan hari kemenangan ini...mengubat rasa rindu itu sesuatu yg menyeronokkan bukan?

Begitu lah cara aku mengerti kan dua bulan mulia ini...biarlah kegembiraan itu  sedikit..asalkan aku masih bisa bersyukur....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan