Sabtu, 3 Ogos 2013

"Beliau"

Walaupun aku selalu mempersoalkan tentang tindak tanduk beliau, tapi sememangnya aku lah yg lebih faham dan lebih tahu atas apa yang beliau putuskan.. sebab, cara dan akibatnya..semua yg beliau putuskan itu, memang aku lah yg lebih mengerti...

Sejak dari kecil aku bersama beliau..cara dan kaedah beliau itu aku lah yg lebih mengerti...beliau tak akan melakukan semua keputusan dengan membuta tuli dan tergesa-gesa...aku tahu apa yg beliau fikirkan dan juga aku tahu bagaimana dan bila bila masanya beliau memikirkan...

Yaa, kamu orang boleh kata beliau ontok, lembab dan tak cerdik mana pun...tapi kamu orang nampak kan bagaimana hasilnya?

Kamu orang tahu kan beliau itu tegas? Bukan tegas ke atas orang lain akan tetapi ke atas dirinya sendiri.. Sebab itu kami tetap santai walau apa pun malapetaka yg datang.. jangan memandai-mandai menuduh kami menyusah kan beliau... kerana beliau tahu yg kami ini memerlukan beliau sampai bila-bila...dan sejujurnya itu benar..

Tidak kah kamu orang nampak apa yg selalu dibincangkan? Apa yg selalu dipersoalkan? Apa yg selalu diceritakan oleh beliau? Tidak kah kamu lihat atas ketulusannya berkata-kata? Ini bukan soal akhlak dan moraliti beliau...tapi prmikiran kompleks beliau...

Jadi apa yg kamu tahu tentang beliau? Bukan sejarah...tapi peribadi beliau... Adakah kerana beliau mengambil sikap berjaga-jaga dan merendah diri anda rasa beliau itu terbelakang??

Tidak juga kah kamu memikirkan akan mana-mana orang seumur beliau yg masih membanting tulang seperti beliau?

Kenapa kamu begitu naif berfikir?

Cuma jutaan terima kaseh juga hendaknya buat semua insan yg rajin serta sudi memikirkan kami daripada diri kamu sendiri yg lebih terkontang-kanting...tapi maaf bila aku terdiam merubah wajah mengetap bibir bila anda berbicara dengan ku...

Kerana anda tidak mengerti tentang beliau...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan