Isnin, 19 Ogos 2013

Persoalan Mati Untuk Hati Yang Terkunci.

Haih..
Benci dengan perasaan ni.
Perasaan di mana engkau punya banyak persoalan...
Dan engkau mengharapkan seseorang ini memberi jawapan...
Supaya engkau tak lagi gelisah..
Tapi jawapan engkau dapati..
Sangat tidak memuaskan..
Dan ada lagi jawapan di sebalik jawapan yg sebenarnya engkau mahu tahu..
Tapi engkau pula segan nak mengungkapkan persoalan itu..
Maka engkau diserabuti persoalan mati tanpa jawapan..
Apakah sebenarnya jawapan dari persoalan ini....?

...............................................

Di lembaran yg lain..
Engkau berharap supaya aku tidak mengharap kan mu...
Tapi bagaimana?
Hati ini sudah terkunci..
Hati yg jatuh pada mu ini bukan lagi gurauan..
Ini benar sebenar-benarnya..
Aku tidak mahu engkau kecewa, gusar, tertekan dengan sikap ku..
Maka oleh itu aku hanya kias kan segala isi hati ku pada mu dengan gurauan agar engkau tak menjauhi ku atau menganggap aku lain dari anggapan mu sebelum ini..
Bagaimana untuk aku tidak meletakkan hati ku pada mu .?
Aku tidak pernah memaksa mu untuk jadi seperti apa yg aku rasakan..
Aku hanya butuh jawapan mu..
Lalu biar hati yg terkunci ini bebas pergi..
Tanpa ada lagi persoalan......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan