Khamis, 15 Ogos 2013

Syawal2013 (beraya)

Haihhh..bila dah terlalu banyak aktiviti..masa jadi padat..oooo..tak ada ruang untuk aku meng-update content baru sempena aidilfitri ini seperti yg telah aku janji kan..ampun dan maaf dipinta...

Cuma hari ini, abang aku dan keluarganya dari selatan tanah air pulang ke Tampin..bukan hari ini, maksud aku semalam..haha..

Cuma hari ini, kami pergi beraya ke rumah sepupu atau saudara...di sekitar Tampin kemudian ke Seremban..yaaa memang sudah jadi adat resam atau arah tuju abang dan sibling yg lain bila di hari raya..

Namun, hakikatnya..kami masih beraya okayy..walaupun orang dah ramai yg ketika ini sudah pulang ke kota untuk kembali berkerja...tapi kami masih memeriahkan hari raya..

Memang penat dan letih sikit laa..but..still happening...merapatkan silaturrahim..yaa sunnah kann.? Luas sungguh ruang yg diberi Tuhan untuk kita memungut pahala...

Abang aku dan famili beliau ni..kalau balik baru lah function rasa nya raya ni..maksud aku, keluarga besar..kalau aku..semua benda function...haha..jarang ada yg bosan ..melainkan kalau benda tu kelam kabut atau terlalu strich tak tentu pasal..aku jadi kacau dan tensi...

Aku tak tau lah apa lagi program abang aku ni esok..walaupun tak lah semeriah tahun lepas..asalkan tak hambar lahh..lagi pun keluarga kakak aku dari utara tak balik tahun ni..its okey..jauh kott..kalau diorang balik..fuhhh abang ipar aku tu lagi fucntion..memang kaki jalan-jalan..fight habis..

Apa-apa pun, kepada yg masih beraya..harap jangan lupa batas-batas kawalan di atas landasan..kaya meletup macam mana pun kamu, ingat semua benda Tuhan bagi tetap ada had nya..jangan sampai lupa motif kita hidup di dunia ni..keseronokan di dunia bukan  terletak di hari raya..tapi cara kita memanfaat kannya..bila kita pandai memanfaat kan fungsi..kat situ baru kita dapat keseronokannya walau bertapa sederhana atau bertapa mewah sekalipun..

Don't leave yourself..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan