Sabtu, 26 November 2016

Mencarut

Tak tau. Aku sama sekali tak tau. Apa salah aku dan di mana silapnya. Semua yang aku buat tak jadi. Setiap kali aku cuba ikhtiar, ia pasti akan dipatah-patahkan. Mereka fikir aku apa? Sekarang aku dah mula meluat, aku dah mula bosan, aku dah jemu.....

Aku rancang sesuatu hal dan apa yang aku fikir selalunya bukan hanya untuk waktu singkat tapi untuk jangka masa panjang. Aku fikir sendiri dan aku tak pernah terpengaruh dengan sesiapa dan apapun. Aku punya falsafah dan haluan aku sendiri. Aku tak pernah berfikir untuk menjadi sesiapa, aku adalah aku.

Kalau orang berfikir nak beli rumah, aku lebih suka berfikir tentang perusahaan yang akan aku tinggalkan kepada keturunan ku nanti. Aku dah berfikir terlalu dalam dan jauh. Lepas ni aku akan punya beban demi beban yang bakal aku tanggung. Maka itu aku tak hanya berfikir tentang langkah yang sejengkal, aku berfikir tentang kehidupan 1000 tahun lagi.

Tapi mereka tak pernah yakin. Malah aku, terpaksa akur atas nama jasa dan budi yang telah mereka taburkan selama ini. Padahal semua ini adalah milik ku.

Fuck!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan