Jumaat, 19 Ogos 2011

Ramadhan 5 (niaga)

Ramadan tahun ini hampir menjadi paling tidak bermakna bagi aku bila hari-hari puasa habis dengan tidur dan terperuk di dalam rumah. Tak seperti tahun sebelum ini ,puasa aku jalani di  Bazar Ramadan,Tampin.
Tahun ini keluarga aku yang merupakan antara pengasas bazar tersebut merasa hiba apabila kami tidak lagi menyertainya kerana beberapa masalah dalaman keluarga.

Setelah mula fedup, aku menggunakan duit simpanan dan ku laburkan sebagai modal untuk sekadar masuk ke pasar malam bersama nissan sunny kesayangan. Lama tak ke pasar malam ,kekok sudah..Bukan sahaja pasar maLam, tapi pasar pagi pun ada.. Aku sekadar menjual cermin mata Okley dan RayBan bersama beberapa tali pinggang. Baru lah rasa nasi sahur tadi dah hadam..kalau tak kembung jer selalu..

Penat~~tapi..
Bila tekak kering,,
Barulah terasa nikmat puasa ,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan