Ahad, 5 Disember 2010

sekitar hari ini (4dec '10) ''part 3''

''umangai ado gig poit''
yeahhhhh....patutnye tarikh ni aku rancang nak bercuti di Indonesia bersame adik aku tapi kerane gig ni banyak penting nye bagi aku,terpakse aku dulukan gig ni selepas adik aku setuju untuk sekadar bercuti di Kedah bersame kakak dan abg ipar.

yaa..seperti yang dijanjikan,pade gig ni opening act nye, Toward November...diorang2 ni member2 aku la time sekolah dulu sampai sekarang dan gig ni juge ade sesi pembacaan sajak oleh 3  abang2,,ececehh....iaitu Khairul Azizihttp://khairulazizi.blogspot.com/, Jeneral (Ateng)http://3titikhitam.blogspot.com/ dan Jayzuan. http://mohdjayzuan.blogspot.com/

tentang sesi pembacaan sajak tu..tentang nama2 pembaca  tersebut...buat aku beranggapan gig ni seperti memanggil2 sebab......aku pade mule nye tak kenal siape khairulazizi ? Lalu pade satu hari aku meminjam 'zine' dari Rashid. Seronok 'zine' ni dan aku bace sampai habis. Aku cari name penulisnye,ternyate zine ni ade 'blog' bername..'bebalMailorder','kharulazizi'...dari blog2 ini aku temui blog ''atengdevilica'' dan aku terus follow sebelum bace . Dan pade suatu malam,seseorang bername 'Jayzuan' menghantar mesej private,beliau memberi ulasan tentang blog ini,teryata beliau kagum dengan pengisian agame dalam blog ini ..Dan beliau mengetahui blog ini selepas terbace 'entry' dari ateng (jurnalOrangKasar) bertajuk 'One Hand Typer'.......dan lengkaplah suatu kebetulan...dan aku perlu jumpe mereke sebagai tande terime kasih...

semalam adelah hari yang memenatkan, bangun tido pukul 2ptg...mandi , solat, terus berangkat bersame Awe ..aku rase hari ini buat aku kurus sebab satu hari tak dapat makan nasi..bermule dari Toward November sampai band Pusher(slot ke 7 kot) lepas tu aku da tak boleh tahan penat da..sebelum tu,aku terpakse lupekan untuk menonton persembahan dari Cyberne yang dijemput khas dari Jepun. Tapi dengar juge muzik mereke dari luar studio ,amatlah hebat dan jahat sound mereke ..sesi pembacaan sajak, dimulakan oleh ''Khairul Azizi and the Jekput'' kemudian, Jayzuan dan seterusnye Jeneral(ateng)...ni first time dengar tokoh2 bace sajak..ade juge rase tertarik ingin menjadi seperti mereke...rase tersentuh ade juge,bile Jeneral bace ''Puisi Orang Kasar''. Jyzuan menghadiahkan buku ''Nota-Nota gila'' nya pade aku..sebagai tande persahabtan..


mood aku pade gig kali ni, One Hand Typer dan aku rase makin dewase kini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan