Selasa, 7 Disember 2010

Selamat Tahun Baru Hijrah,,1432 hijrah

 Rase syukur ke hadrat Illahi yang sukar untuk aku ungkapkan,,akhirnya,berjaye aku titiskan air mate yang sudah lame terpendam beku saat ku ber do'a kepada Allah yang maha pemurah. Azam dan janji wajib aku tepati walau kawat berduri membelenggu dada,tapi hati yang di dalam dada akan terus bertahan.

segala sengketa tahun lalu ,minta dilupakan kerana kita semua bersaudara, usah mengumpul musuh selama hidup,
Rasullullah dah ajar kite, kite wajib bertegur kembali dalam tempoh selame 3 hari kalau lebih, keluar agama . berhenti bermusuh,bersabarlah, tenangkan jiwe dengan mengingat Allah, tempat kite semue datang dan kembali..

Ya Allah yang maha mulia, segale ape yang terjadi tahun lalu, telah terlalu banyak melanggar larangan mu ,ku yakin Engkau pun tahu. Namun ,Engkau tetap berlembut walau  Engkau punya kuasa untuk menyeksa hamba Mu ini.
Engkau tabahkan lah aku untuk melalui tahun ini, jauhi lah aku dari terdorong dengan hawa nafsu, Engkau sabarkanlah aku,tetapkan pendirianku dan lindungilah aku dari kekufuran.. selamatkanlah aku dari dugaan yang telah Engkau qadar kan untuk aku..namun,jika memang itu kehendak Mu,,aku bersyukur kepada Mu atas Hikmah dan Nikmat dari Mu dan hanya padaMu ku sembah dan Engkau sajalah tempat aku memohon pertolongan....




 terima kasih ya Tuhan ku,
atas nafas kurniaan Mu,
akal kurniaan Mu,
nikmat kurniaan Mu,
semoga tidak Engkau biarkan aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan