Sabtu, 24 September 2011

M-T-C Sekadar Nama Darah

Minority Trace Community iaitu sebuah nama komuniti yang mewakili kami anak-anak hardcore/punk di Tampin. Nama ini telah menyatukan kami semua yang selama ini hubungan antara semua tidak serapat sekarang. Bermacam aktiviti yang kami semua plan dengan tidak mengira suara siapa pun di antara kami warga komuniti yang bertujuan mewujudkan solidarity antara semua.

Mungkin kata-kata aku ini dianggap agak membesar-besarkan tetapi memang komuniti ini tidaklah sebesar komuniti d.i.y yang lain dan komuniti ini masih belum melakukan perkara besar seperti di mana-mana yang mampu membina 'hall gig',diy centre,perpustakaan,gig atau event dan zine contohnya. Maka sebesar apa pun yang aku ceritakan harap difahami yang komuniti ini tidaklah sebesar komuniti yang ada di tempat anda ketika ini. Nama komuniti ini tetap akan ada selagi kami ada dan dimasa akan datang ia tetap digunakan sebagai nama tali hubungan kami yang sentiasa sepakat.

Memanglah semua kawan-kawan bersemangat tetapi apa kah yang mampu dilakukan selain mengacara gig low budget antaranya 'Saturday Night Fest',Minor Showcase 1/2/3 dan Another Sweet Saturday Evening. Itu juga menjadi titik mula kewujudan komuniti. Maka organiser luar yang menganjurkan gig di Seventh Heaven tidak perlu risau akan crowd kerana di sini masih ramai anak-anak muda yang menyokong scene walau tidak seramai di tempat lain. Bulan-bulan ini memang tidak terlihat ramainya kami atas sebab komitmen pelajaran dan kerja. Maklumlah, rata-rata antara kami merupakan murid sekolah,pekerja kilang,pekerja kedai makan,peniaga pasar malam dan sebagainya. Itulah gunanya nama komuniti ini bagi kami mengambil berat antara satu sama lain kerana merasa kan talian hubungan seperti darah daging.

Maka Minority Trace Community memang sekadar nama dan tiada apa pun bagi kami tapi fahamilah jika seorang dari kami membantu anda,dia telah pun mewakili kami semua dan begitulah jiwa-jiwa kami bersama nama ini. Begitulah kiranya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan