Khamis, 8 September 2011

Teman Bukan Rimba

Penat, Pening, Sakit Kepala,
Mual, Demam, Lenguh !

Seminggu meraikan Aidilfitri, 
Masa-masa itu begitu manis ,
Habis bersama keluarga dan teman,
Tapi lebih seronok bersama teman,
Walau ada falsafah tentang 'famly first',

Keluarga juga adalah teman,
Tapi kadang-kadang sama juga,
Bila senang baru datang senyum-senyum,
Susah dok jauh ngutuk-ngutuk,
Tapi apakan daya,
Manusia tetap manusia,
Haram nak sama kan dengan binatang,
Melainkan 'seperti binatang',

hahaha

Ketawa aku dengan hidup ni,
Nampak tanah datar melatar,
Memang tempat untuk manusia,
Tapi ada rimba yang ditutup nya,
Di mana yang buas,
Menginjak-injak di atas mangsa.

Apa lah yang aku merepek ni?!

Aku mahu teman yang digelar sahabat,
Bersusah bersenang,
Menangis ketawa,
Bersama.

Biarlah. Moga Tuhan memberkati mereka,

Aku masih belum terperangkap dalam rimba itu,
Aku masih 'anak emas',
Aku belum ada yang menyisihkan,
Aku masih boleh beraya!

Alhamdullillah!



                                    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan