Isnin, 12 September 2011

Semoga Kau Berubah

Aku tak nampak apa yang kau buat,
Aku tak rasa apa pun bila kau bergerak,
Aku tak dengar pun tulang 4 kerat kau bunyi,
Aku tak faham apa yang kau makna kan.

Memanglah kau dah pun bagitau,
Kau dah pun ceritakan semua,
Akan apa yang kau dah/bakal buat,
Tapi aku tak nampak pun.

Sebenarnya, aku memang nampak,
Tapi aku saja buat-buat tak nampak,
Sebab kau salah orang lah nak cerita benda
yang aku tak nak tahu pun.

Kau heboh canang kau baik,
Kau heboh cerita kau terbaik,
Kau sibuk sangat nak ambil perhatian,
Kau nak orang kipas kau ke?

Jangan lah rasa besar sangat,
Walau kau digedik-gedik oleh orang besar,
Ni semua kawan-kawan kau,
Kita ni semua macam 'share partner',
Semua untung ,semua rugi sama,
Kau jatuh, bazirlah masa sikit kawan kau ni nak papah kau,
Jadi, tolong lah beradab ,hormat,
Sebab ni semua kawan kau,
Semua dah mula dengki dengan kau,
Sebab sikap kau,
Kau power, kagum dah tak ada untuk kau,
Sebab kau gelabah dengan adab kau yang hancur,
Tak perlu nak tunjuk diri,
Tak perlu nak tayang diri,
Tak perlu sampai nak bogel kan diri,
Semata-mata untuk orang kenal kau,
Publisiti yang kau ada dah cukup,
Tapi 'ketang ketung''nya cerita kau,
Buat semua dah jijik pada kau...

semoga kau berubah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan