Isnin, 23 Julai 2012

Ramadhan 2012 Day 3 - Ya Rabbi

Ya Rabbi,
Aku bermohon kepada Mu,
Teguhkan lah iman ku,
Kuatkan asa ku,
Jangan Kau biarkan aku berpaling
serta melupakan Mu namun 
Engkau biarkanlah rindu ini hanya untuk Mu,

Ya Rabbi,
Aku tidak tahu berapa panjang lagi usia ku,
Dikala mana hayat ku akan terhenti,
Sungguh hanya Engkau yang tahu,
Jangan tinggalkan ku sendiri
di dalam kesamaran ini
mencari cahaya kesinaran kasih Mu,

Ya Rabbi,
Aku tahu keberadaan kasih Mu itu
Aku sedar hidayah Mu itu sudah terbentang untuk ku
Maka aku tahu dan sedar akan kelalaianku ini
Leraikanlah kemendungan langit ku ini,
Debu hitam yang menyamari penglihatan ku,
Agar aku tidak tersalah arah lagi,
Hingga tidak lagi ku tersasar dari jalan Mu,

Ya Rabbi,
Aku yakin Engkau mengetahui lebih dari aku,
Akan apa yang terbaik untuk ku,
Penawar buat titik hitam yang meliputi hatiku,
Dekatkanlah penawar itu kepada aku ya Tuhan,
atau Engkau ubati saja lah ia,
Kemudian terang mata ku melihat keperkasaan Mu,
Sehingga akhir nanti,
Aku lebih bahagia lagi berbanding hari ini,
Bersama dengan Mu.

Aameen.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan