Jumaat, 6 Julai 2012

Stop.

Stop!!


Memang agak hipokrit,
Tapi aku akan berhenti berfikir tentang wanita,
Maksudnya tentang persoalan berkenaan mencari pasangan hidup,
Tapi tetap hipokrit dan mustahil,
Sebab aku lelaki normal,
Punya nafsu,
Tapi,
Sebab itulah aku harus berhenti,
Kerana bila berfikir tentang wanita,
Mengingat aku kepada yang terlarang,
Cukup !

Aku perlu berlatih menahan diri daripada tertarik,
Tertawan oleh kerana nafsu semata-mata,
Biarlah ku tergoda kerana keperibadian,
Pegangan agamanya,
Lalu aku terus melamarnya,

Maka,
Aku perlu berdoa supaya segeralah pulih tangan kanan ini,
Habiskan waktu yang masih segar ini untukNya,
Supaya Allah bisa memperkenankan aku kepada sesuatu yang lebih baik,
Sebagai ganti kepada masa-masa aku dilatih untuk bersabar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan