Ahad, 26 Februari 2012

Pintu Yang Menjauh

Perut ku litak
bibir ku kering
mata ku mulai kabur
tanda-tanda aku bakal rebah
kerana kepenatan telah mendahului kekuatan
kekuatan untuk aku memanjat tangga ini
kerana di puncak nya terdapat pintu
terbuka luas untuk mereka yang tidak mengalah
memasuki pintu itu adanya makanan dan minuman lazat
supaya bisa ku isi perut ini
bisa ku basahkan bibir ini
dan kembali jelas kelihatan akan pemandangan

Tetapi pintu itu selalu menjauh dari ku
puas aku melangkah anak tangga ini
samada dengan pantas atau perlahan
sudah berjuta dozen jam aku habis kan
sehabis kudrat aku berusaha
mendekati pintu itu
tapi tidak aku tiba juga
kerana ia menjauh dan menjauh
aku tidak tahu mengapa?

Biar lah
tetap akan ku kejar pintu itu
asal tidak pintu itu
tertutup untuk aku.

******************************************************

ya Allah ya tuhan ku, janganlah kau tutup pintu hati ku setelah kau tunjuki aku jalan yang lurus..berilah ku hidayah yang agung itu, supaya tiada lagi awan hitam mengepung ku, supaya aku bisa melihat jalan ke arah mu....Allah ya rahman ya rahim...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan