Jumaat, 3 Februari 2012

Makhluk Terkuat.

Ramai kali aku terperasan akan orang atau manusia iaitu seekor makhluk yang tidaklah kuat dan besar seperti gajah, ganas seperti binatang berdarah karnivor dan tidak pula bisa terbang seperti burung-burung. Tapi makhluk ini hebat kerana bisa menumbangkan tembok-tembok, memanipulasi binatang-binatang kuat dan bisa membawa puluhan makhluk spesis nya untuk terbang dalam satu masa sejauh timur dan barat.

Spesis ini sebenarnya makhluk teragung di atas muka bumi. Kenapa mereka begitu kuat? Aku tahu mereka ini punya akal fikiran yang tersangat lebih baik berbanding makhluk bumi yang lain dan kekuatan mereka adalah terlalu hebat. Contohnya makhluk terpantas di dunia ialah cheetah yang maksimum kelajuannya sehingga 120km/j, tapi bagaimana aku boleh tahu kelajuan ia ialah 120km/j ? Manusialah yang beritahu. hehe.
Jadi manusia tahu akan isi dalam perut dan otot-otot cheetah ni. Aku rasa cheetah pun tak tahu berapa laju ia lari. Lalu mereka tahu akan kelemahan makhluk ini dan terakhirnya cheetah pun tewas.

(Hasilnya ramai manusia yg badan nya terbelah dua di lebuhraya)

Manusia tidak kuat mana pun berbanding makhluk lain tetapi manusia punya kekuatan yang datangnya dari akal. Manusia tak sepantas cheetah tapi akal manusia lebih pantas dari cheetah. Manusia tak sekuat gajah tapi akal manusia lebih kuat dari sekawan gajah dan lebih kawan lagi. Manusia tak boleh terbang ke langit tapi akal manusia bisa terbang hingga ke angkasa. Begitulah hebatnya manusia lebih dari yang terhebat dari semua makhluk di atas muka bumi ini.

Tapi manusia tetap seperti fitrahnya tetap mati. Itulah kelemahan manusia iaitu takdir. Mereka tidak bisa mengetahui apa yang akan terjadi di kemudian detik dan waktu dan hari dan minggu dan bulan dan tahun dan.....(teruskan).

Kekuatan makhluk ini adalah atas keizinan. Tanpa izin kekuatan itu tiada dan spesis ini tak akan selaju 200km/j, tak mampu menumbangkan tembok Berlin dan memijak bulan .
Izin siapa ?

Hanya mereka@manusia yang berfikir bisa mengetahui,
Dan sempurnanya manusia ialah manusia yang berfikir.
Berfikir akan kejadian alam.
Lalu mencari pencipta tubuh badannya untuk bersyukur semata-mata.

human can fly !!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan