Ahad, 17 Januari 2016

Aku Islam Keturunan

Iya, aku memang Islam dari keturunan. Islam kerana beribu-bapa kan orang Islam.

Namun, sekarang aku telah berada dalam peringkat usia di mana pelbagai pengaruh masuk ke dalam otak, ada di antara nya seakan menarik ku dengan propaganda dan mimpi-mimpi bahawa aku akan temukan diri sendiri dan kebenaran melalui nya. Aku tidak menolak semua pengaruh itu dengan ludahan dan lemparan batu, aku lebih suka berfikir akan nya, lalu ku kenali apa yang aku 'pegang' saat ini. Sehingga lah hari ini, aku yang tidak punya banyak ilmu pengetahuan , berani mengakui dan bersaksi bahawa..

'Tetap lah Islam ini agama ku, hanya Allah tuhan ku, Muhammad nabi ku, dia lah utusan Allah, hamba Allah dan tiada lagi rasul atau nabi sesudah nya.'

Di saat fitnah yang sedang mengalir kan lumpur nya, mengeruh kan air yang terpancar jernih, semua pengakuan di atas, mulai dari saat ini, adalah di atas pilihan ku. Tiada yang mempengaruhi ku selain pengaruh Allah yang maha esa.

Dan aku mengakui Islam adalah kejahteraan dan kesatuan. Pelengkap kepada segala nilai dan kemuliaan yang ada di dunia.

Dan aku tak menghina atau memperolok kan ajaran yang ada sebelum Al Quran, mahupun ideologi di zaman ini. Kerana yang lain itu telah membawa diri ku yang lemah, memahami akan agama yang terlalu sempurna ini.

Kerana Allah ialah perancang teragung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan