Isnin, 11 Januari 2016

Fasa Baru OneHandTyper.

Sampai suatu masa, aku dah tak tahu apa lagi nak dikongsikan dalam blog ni. Semacam kehidupan yang berhenti sebentar atau 'brek'. Cuma secara tak sedar, aku masih sedang berfikir. Kehidupan masih memberi ruang untuk aku berfikir. Maklum lah, sekolah tak tinggi, jadi semua kena belajar sendiri.

Tahun ni, aku bakal berusia 25 tahun masihi. Usia di mana aku sepatutnya bebas untuk berfikir dan memilih. Dan aku kembali mengutip banyak buku teks dan insya Allah akan bergerak pula ke alam rujukan yang lebih dalam dan luas.

Mungkin tak sesuai untuk aku maksud kan di sini, tapi perlu lah aku berterus terang yang aku mulai keliru dan jemu dengan segala bentuk perbedaan pegangan dan aliran, sesuatu yang kemudian diperbesarkan lalu terpecah belah lah umat manusia semua nya. Dari semua perselisihan ini lah yang akhir nya menjadi jalan bagi orang jahat mengambil kesempatan buat kepentingan politik dan kuasa. Yang akhirnya orang berpendapat umat ini menuju kemunduran.

Aku sekadar ingin mencari jawapan, bukan untuk menjadi lain dari mayoritas.

Segala nya akan aku kongsikan di blog ini. Walaupun blog ni tak ada popular nya, tak ada pula pengikut nya, mungkin ada yang menuduh penulis ini 'syok sendiri', akan aku pekak kan telinga selain komen dan kritikan secara ilmiah dan munasabah.

Di alam realiti, aku kurang teman yang mahu ikut mendengar perkongsian ini, maka sekali lagi aku katakan, mujur lah ada onehandtyper sebagai penelan segala buah fikiran aku yang terperam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan